Continue to Bachelor Degree

Monday, January 7, 2008



Hari Ahad (6 Jan 2008) aku baca paper dan tgk advertisement mengenai Permohonan Kemasukan Ke IPTA Sesi Akademik 2008/2009 Program Pengajian Lepasan STPM/Setaraf (Kategori Diploma/Setaraf)

Tarikh tutup permohonan 7 Februari 2008

Syarat-syarat bagi pemohon di sini

So aku dah beli No unik ID kat BSN ( Bank tersiput di Msia ) berharga RM15.60 sahaja..so bagi yang raser nak continue their study please proceed this action..dah dapat No unik ID login la ke mohe.gov.my

Disini aku sertakan senarai program yang ditawar untuk Lepasan Diploma/Setaraf - Senarai Kod Program

Download

Terdapat 18 buah Institusi Pengajian Tinggi Awam yang menawarkan program-program tersebut.

UKM USM UTHM UIAM

UMT UTM UiTM UPNM

UMP UUM USIM UPSI

UMK UMS UTeM UM

UPM UDM UniMAP UNIMAS

Aku sekarang baru nak start sem 6..aku just apply guner result yang ader sampai sem 5..then bila result sem 6 keluar just key in kepada pihak kementerian..so bila habis sahaja diploma terus sambung Ijazah...InsyaAllah

Semoga berjaya

4 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum bro..
aku pun baru je nak apply sambung degree ni..
tapi bukan ke yang dah tamat pengajian je bleh apply?
aku pun baru start sem 6, bleh ke apply?
sebab aku tgk dokumen yang kene hantar termasuk surat tamat pengajian.

s i p u t u r b o said...

Waalaikumsalam

Ermmm
Aku raser boleh kot tapi nnti kene update la biler kiter dah habis sem 6 ni kat UPU or IPTA yang kiter pilih tu.

Send sumer result form Sem 1 - Sem 5
kat sumer IPTA pilihan.
Aku dah apply pon.
Mintak-mintak boleh la.
Aku malas nak tunggu intake lain.

Anonymous said...

assalamualaikum...
erm,kalo no.unik ID y da bli 2 ilg cmne ek??
kne bli bru ker??

s i p u t u r b o said...

wsalam,

Ya Allah,
Camne leh ilang??
Kene beli lain la nampaknyer kalo no ID lama tu x hafal